14 mar 2013

CIASTO SEROWO-JABŁKOWE


Wiosny jak na razie ni ma, ani za oknem, ani w kalendarzu, mróz trzyma i śniegu nasypało.Szkoda tylko, że tak szaro i buro, a  słońce to się chyba obraziło,  z resztą nie ma się co dziwić, jaki rząd, taka pogoda:)
Moja dzisiejsza, słodka pocieszajka, o wdzięcznej nazwie (sam wymyśliłem!) przysmak serowo-jabcowy, pięknie pachnie. Zrobiony został bez użycia miksera, z tego co miałem akurat w kuchni, w dodatku rzecz cała odbyła się bez zabrudzenia wszystkiego dokoła, jak ma to miejsce, gdy robię coś bardziej pracochłonnego.


Potrzebne będą:
2 duże jajka
4 łyżki brązowego cukru
10 dkg rozrobnionych migdałów
płaska łyżeczka kakao
10dkg wiórków kokosowych
270g sera twarogowego półtłustego
szczypta soli, imbiru i kurkumy
2 łyżki oleju winogronowego
3 łyżki rodzynek
1 duże słodkie jabłko




Robi się to tak:
 Jajka w misce rozmącić widelcem, wsypać cukier i  wymieszać, dodać szczyptę imbiru i soli, twaróg dorzucić i rozgnieść widelcem i wymieszać ponownie, dalej sypnąć szczyptę kurkumy, kakao, wiórki kokosowe, rodzynki i olej, całość dokładnie wymieszać. Masę wykładamy do foremki na tartę, lekko natartą masłem. Na wierzch układamy pokrojone w plasterki jabłko. Pieczemy w 180st. przez niecałą godzinę.

Smacznego!








POD WESOŁYM RYJKIEM





























4 komentarze:

  1. O matko, to musi być pyszne...ale jak na razie nie mam na nic apetytu...grypa postanowiła experymentować na moim organizmie i ledwo DYCHAM ;-) Jak będzie mi dane przetrwać ten stan ogólnej nieważkości....upichcę z przyjemnością. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bałatko, grypa u progu wiosny, to gdzieś Ty się całowała? na mrozie i w przeciągu, hę?
      Lipa, bez, bez i lipa, oczywista z miodem i musowo pod pierzyną.Daj sygnał-znak, jak przegonisz zarazę:))) Pozdrawiam.

      Usuń
  2. brzmi smacznie:P...............,tylko tutaj ten ser jest jakis dziwny,wczoraj robilam ciasteczka serowe z marmolada i musialam sie niezle nagimnastykowac,a to przeciez najlatwiejsze ciasteczka na swiecie.............a co mi tam i tak sprobuje lubie serkowe wypieki:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ser dziwny? zapewniam Cię, że nie, bo wyszło pysznie, z resztą ten przepis to moja przeróbka przepisu na zapiekankę z dużą ilością jabłek, gdzie oprócz sera jest i grysik kukurydziany, jest tak sycąca, że można zjeść na kolację.Daj znać jak czy Ci smakowało. Pozdrawiam:)

      Usuń

Dziękuję c: